2025.07.20
販売春日店
販売価格: 3,630,000円
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シャネルは1910年にパリにオープンした1軒の帽子店からその歴史が始まります
その後はジャージ素材のドレスや女性のパンツスタイル、独自の香水、ショルダーバッグなど女性が社会進出する時代と相まって瞬く間に世界的な人気ブランドとなったシャネルですが人気のデザインに「カメリアライン」と呼ばれる花をモチーフにしたデザインがあります。カメリアとは「椿」の事で日本原産なのですがココ・シャネルがパリで過ごしていた時代にはヨーロッパでも広く知られ人気の花になっていたそうです、中でも白い椿をシャネルが愛していたことから「カメリアライン」は生まれました、なんだか人気のデザインが日本由来だと知ると嬉しい気持ちになりますね
私のイメージですと椿が有名なのは五島列島の上五島と呼ばれる地域で日本3大うどんの五島うどんが有名です、五島うどんはかなり細いうどんなのですがしっかりコシがありのど越しがとても良いのですがそれは椿油が練り込まれているからだそうです
ああ・・五島うどんが食べたくなってきました
Chanel's history began with a single hat shop that opened in Paris in 1910.
After that, Chanel became an instant global hit brand, thanks to its jersey dresses, women's pantsuits, unique perfumes, and shoulder bags, which were perfect for women entering the workforce. One of its most popular designs is the “Camellia Line,” which features a flower motif. Camellia refers to the Japanese camellia, which is native to Japan. However, during the time when Coco Chanel was living in Paris, the camellia had already become widely known and popular in Europe. Among them, Chanel particularly loved the white camellia, which is how the “Camellia Line” was born. It's nice to know that such a popular design has its origins in Japan.
In my image, the region most famous for camellias is the upper part of the Goto Islands, where Goto udon, one of Japan's three major udon varieties, is renowned. Goto udon is quite thin but has a firm texture and a smooth mouthfeel, which is said to be due to the camellia oil incorporated into the dough.
Ah... now I'm craving Goto udon.